Jakie firmy wybierają programy dla budownictwa?

Programy dla budownictwa

Program do rozliczania budów i zarządzania firmą budowlaną wybierany jest przez firmy każdego rozmiaru i każdej branży. Nie ma reguły, która mówi o tym jak duża musi być firma by zakup takiego rozwiązania się zwrócił. Wiele lat doświadczeń utwierdza nas w przekonaniu, że im wcześniej firma zdecyduje się na wdrożenie platformy Connecto, tym szybciej będzie mogła cieszyć się z niego korzyści.

Platformę Connecto tworzyliśmy z myślą o dynamicznie rozwijających się polskich firmach budowlanych. Dlatego stopień skomplikowania i rozmiar narzędzia będzie wzrastał z Twoimi wymaganiami i wzrostem obrotów Twojej spółki.

Oprogramowanie dla generalnych wykonawców i podwykonawców

Funkcjonalności i procesy wybierane przez spółki działające jako generalny wykonawca lub podwykonawca uwzględniają cały cykl życia kontraktu od obsługi zapytania inwestorskiego, przez bieżące rozliczanie budowy po protokół odbioru prac, wraz ze wszystkimi procesami towarzyszącymi i wspierającymi takimi jak obsługa zapotrzebowani i zakupów czy elektroniczny obieg dokumentów powiązanych (np. dokumentacja techniczna, umowy, protokoły).

Systemy dla budownictwa drogowego

Specjalnym przypadkiem firm wykonawczych są spółki budownictwa drogowego. Doskonale znając ich potrzeby przygotowaliśmy zestaw sprawdzonych narzędzi, które między innymi zajmą się wsparciem przy rozliczaniu produkcji mas bitumicznych – od zgłoszenia zapotrzebowania po wysłanie na plac budowy. Innym ważnym obszarem jest zarządzanie zasobami firmy.

Duża ilość sprzętu ciężkiego (koparki, walce drogowe, rozścielacze itp.) wymaga stałego nadzoru. Moduł zarządzania zasobami pozwoli na bieżącą kontrolę nad stanem maszyn i ich harmonogramem, oraz wspomoże ich rozliczanie mając wpływ na budżet firmy i budżet kontraktów, na którym pracują.

Oprogramowanie dla deweloperów

Deweloperzy, a zwłaszcza firmy zajmujące się kompleksowym przygotowaniem, prowadzeniem i sprzedaży inwestycji potrzebują narzędzia, które wspomoże ich na całej ścieżce cyklu życia projektu. Firmy te najczęściej nie posiadają własnych mocy przerobowych, dlatego główny nacisk kładą na współpracę z generalnym wykonawcą. Wtedy sam proces rozliczania budżetu projektu może wyglądać inaczej niż w pozostałych przypadkach.

Nim jednak deweloper sprzeda projekt wykonawcy czeka go procedura zakupu działki i zdobycia wszystkich pozwoleń. Cała dokumentacja i zadania związane z przygotowaniem inwestycji zostaną zgromadzone w platformie Connecto. Następnie po zakończeniu budowy deweloper może przejść do procesu sprzedaży za pomocą dedykowanego systemu CRM dla deweloperów.

Oprogramowanie dla branży serwisowej i instalatorskiej

Całkiem inne potrzeby mają firmy serwisowe, instalatorskie i monterskie. Na ogół nie prowadzą one dużych, wielomiesięcznych lub wieloletnich projektów. Struktura budżetowa zleceń, których się podejmują jest znacznie uproszczona lub jest jednopozycyjna (ryczałtowa). Ważnym dla nich aspektem jest również uwzględnienie w systemie prac serwisowych i gwarancyjnych wraz z odpowiednim procesem je obsługującym.

Mimo wielu różnic w sposobie zarządzania firmą, każda z opisanych wyżej branży może sięgnąć po platformę Connecto jako narzędzie, które usprawni działanie firmy i wspomoże jej pracowników w wykonywaniu swoich obowiązków.


Chcesz wiedzieć więcej?

Umów się na spresonalizowaną prezentację oprogramowania !

Umów się teraz