Zintegrowany system informatyczny w składzie budowlanym

Działanie firmy z branży budowlanej wiąże się z koniecznością korzystania z wielu narzędzi IT. Sprawa jest o wiele łatwiejsza, gdy wzajemnie się ze sobą uzupełniają i odpowiednio współpracują. Na co warto postawić? Krótko omawiamy, czym jest i jak sprawdza się zintegrowany system informatyczny w składzie budowlanym!
Zintegrowane systemy informatyczne w budownictwie
Zintegrowane systemy informatyczne w budownictwie są już uznawane za standard, ponieważ znacznie usprawniają i ułatwiają wiele procesów. W praktyce są to platformy modułowe, które składają się z kilku odpowiednio dobranych do siebie narzędzi. Ponieważ korzystają z jednej bazy danych, umożliwiają optymalny przepływ informacji oraz dokumentów.
Ze zintegrowanego systemu informatycznego w budownictwie korzystają przedstawiciele różnych działów, od zarządu, przez kadry i finanse, aż po magazyn czy ekipy budowlane. Pracownicy z odpowiednio przyznanymi uprawnieniami mają dostęp do potrzebnych narzędzi, które wykorzystują przy wykonywaniu codziennych obowiązków – niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
W zakres zintegrowanych systemów informatycznych w budownictwie zwykle wchodzą m.in.:
- CRM (zarządzanie relacjami z klientami),
- ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa)
- BI (analityka biznesowa),
- cyfrowy obieg dokumentów (tworzenie, archiwizowanie, udostępnianie dokumentów).
Zalety systemów informatycznych w branży budowlanej
Jakie są największe zalety systemów informatycznych w branży budowlanej? Nowoczesne narzędzia IT pozwalają szybciej się komunikować i dopełniać rozmaite formalności, a także pomagają świadomiej zarządzać z dostępnych zasobów. Dzięki nim można podnieść jakość oferowanych usług, budować lepsze relacje biznesowe, poprawić wizerunek firmy oraz poprawić wyniki finansowe.
Do głównych zalet systemów informatycznych w branży budowlanej można zaliczyć:
- funkcjonalność (liczne opcje pozwalają ułatwić a nawet zautomatyzować codzienne obowiązki przedstawicieli różnych działów),
- integralność (narzędzia idealnie ze sobą współpracują i się uzupełniają),
- elastyczność (moduły można odpowiednio dostosować do potrzeb firmy),
- intuicyjność (prosta obsługa ułatwia codzienną pracę),
- dostępność (z systemu można korzystać z użyciem każdego sprzętu, także mobilnego),
- kompleksowość (jedna platforma jest wykorzystywana do zarządzania różnymi obszarami).
Gdzie szukać specjalistów od systemów?
Przedsiębiorcy zainteresowani takimi rozwiązaniami często nie wiedzą, gdzie szukać specjalistów od systemów. Najlepiej wybrać firmę z wieloletnim doświadczeniem, która nie tylko dostarcza gotowe produkty, ale przygotowuje spersonalizowane wersje, przeprowadza proces wdrożenia oraz zapewnia wsparcie techniczne.
Umów się na prezentację systemu z konsultantami Grupy Connecto telefonicznie 32 263 00 00, mailowo lub przez poniższy formularz kontaktowy. Na spotkaniu zobaczysz, jak sprawdza się w praktyce oraz uzyskasz odpowiedzi na wszystkie pytania.