System CRM a branża budowlana

System CRM a branża budowlana

Co mają ze sobą wspólnego systemy CRM i branża budowlana? Na pierwszy rzut oka można by powiedzieć, że nic, bo w końcu do czego system zarządzający działem sprzedażowym w firmie realizującej inwestycje? W rzeczywistości błędne jest powszechne przekonanie, że systemy tego typu znajdują zastosowanie jedynie w firmach handlowych.

Program klasy CRM obejmuje wszystkie procesy, które pozwalają generować sprzedaż dla nowych i bieżących klientów. W przypadku firm z branży budowlanej mowa więc o pozyskaniu nowych inwestycji do realizacji, zarówno w formie generalnego wykonawcy, jak i podwykonawcy czy dostawcy usług dodatkowych. W tym artykule zastanowimy się nad tym, jakie funkcje powinien posiadać program CRM dla przedsiębiorstw budowlanych.

System CRM w branży budowlanej

System CRM w branży budowlanej nie jest już wcale niczym nowym. Pionierami tego typu rozwiązań wcale nie były wielkie zagraniczne korporacje, ale nasze rodzinne, polskie firmy z sektora MŚP.

Ciekawym przykładem jest współpraca firmy Connecto, producenta systemów IT, z klientami realizującymi projekty budowlane. W ramach takiej kooperacji powstała Platforma Connecto – system dedykowany firmom realizującym inwestycje budowlane. Rozwiązanie jest elastyczne i skalowalne, a przy tym niezwykle opłacalne i proste we wdrożeniu. Znacznie ułatwia zarządzanie najważniejszymi procesami biznesowymi oraz pozwala zdobyć przewagę na rynku poprzez lepszą organizację, wzmocnienie dobrego wizerunku i bardziej świadome wykorzystanie dostępnych zasobów.

Funkcjonalność oprogramowania CRM można znacznie rozbudować w ramach Platformy Connecto, dodając kolejne niezwykle przydatne moduły, takie jak m.in.:

  • DMS (Data Management System),
  • ERP (Enterprise Resource Planning),
  • BI (Bussines Intelligence).

System jest prosty w obsłudze i bez problemu integruje się z dotychczas wykorzystywanymi narzędziami, np. arkuszami kalkulacyjnymi, programami do kosztorysowania czy systemami magazynowymi. Do tego nie wymaga instalacji, przez co jest dostępny nie tylko na sprzęcie firmowym. Ponieważ Platforma Connecto może być obsługiwana również z poziomu urządzeń mobilnych, doskonale sprawdza się w pracy zdalnej. Przy tym znacznie ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków przedstawicielom wszystkich działów – posiada rozbudowany system uprawnień, dlatego wszystkie dane są bezpieczne.

Zalety systemy CRM w budownictwie

Zaletą systemu CRM w budownictwie dostępnego w ramach Platformy Connecto jest to, że dopasowuje się on dokładnie do wymogów firmy. Dzięki temu aplikacja ta posiada tylko te funkcje, z których rzeczywiście będzie się korzystać i nie przepłaca się za niepotrzebne narzędzia. Do tego działają one w dokładnie taki sposób, w jaki życzy sobie tego zarząd.

Do najczęściej wdrażanych procesów biznesowych należą:

  • planowanie i śledzenie realizacji budżetu finansowego i kosztorysu ilościowego;
  • harmonogramowanie prac budowlanych za pomocą wykresów Gantta;
  • rozliczanie budżetów i kosztorysów w ramach obiegu dokumentów, takich jak faktury sprzedażowe i kosztowe, protokoły zdawczo-odbiorcze, karty pracy sprzętu i ludzi, dokumenty magazynowe (np. rozchody wewnętrzne, wydania zewnętrzne);
  • elektroniczny obieg dokumentacji i zadań – wszystkie czynności związane z dokumentami, takie jak akceptacja, opis merytoryczny czy wykonanie jakiegoś zadania są planowane i wykonywane w systemie informatycznym zgodnie z wgranymi schematami;
  • analiza zebranych danych w celu podejmowania trafniejszych decyzji operacyjnych i strategicznych za pomocą modułu Business Intelligence.

Oprogramowanie CRM dla firmy budowlanej

W przypadku modułu CRM w Platformie Connecto dla firmy budowlanej wdrażane są takie dokumenty, jak m.in.:

  • zapytania przychodzące od Inwestorów lub Generalnych Wykonawców;
  • zapytania wychodzące do podwykonawców i dostawców materiałów;
  • oferty przychodzące od podwykonawców i dostawców;
  • oferty wychodzące do Inwestorów lub Generalnych Wykonawców;
  • zamówienia przychodzące od Inwestorów lub Generalnych Wykonawców;
  • zamówienia wychodzące do podwykonawców i dostawców.

Ostateczne działanie systemu jest dostosowywane do Klienta. Dane w przechowywanym dokumencie, a także to, jaki jest jego obieg po firmie, kto go akceptuje i jaki ma szablon wydruku, są w 100% zależne od wymagań firmy.

Inwestycja w system CRM dla branży budowlanej to krok w stronę rozwoju działalności. Relacje z klientami to podstawa. Jeśli do tego korzysta się z dodatkowych modułów w ramach Platformy Connecto, można zupełnie odmienić sposób funkcjonowania całej organizacji. Zadbaj o przyszłość swojej firmy, decydując się na nowoczesne rozwiązania! Zadzwoń 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt.


Chcesz wiedzieć więcej?

Umów się na spresonalizowaną prezentację oprogramowania !

Umów się teraz