Jak wybrać dobry program dla firmy budowlanej
Na Polskim rynku systemów ERP znajdziemy mnóstwo propozycji systemów do zarządzania firmą od strony finansowej, kadrowej, magazynowej i produkcyjnej. Na palcach jednej ręki jednak policzymy rozwiązania skierowane bezpośrednio dla firm budowlanych.
Specyfika przedsiębiorstwa z tej branży wymaga od systemu znacznie więcej niż może zaoferować zwykły system ERP. Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze?
Zapanuj nad wynikiem finansowym projektów i przedsiębiorstwa
Głównym powodem wdrażania nowego systemu ERP w firmie budowlanej jest uzyskanie bardziej szczegółowej i dokładnej informacji na temat zaangażowania kosztowego na projektach, oraz w skali całego przedsiębiorstwa. Najlepszym rozwiązaniem w tym momencie jest usprawnienie procesu pozyskiwania informacji o kondycji finansowej firmy za pomocą wdrożenia modułu elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych.
Obieg faktury kosztowej pozwoli na przyśpieszenie procesu dekretacji i akceptacji dokumentów kosztowych co usprawni współpracę z dostawcami i podwykonawcami, a informacje wprowadzone w jego toku zostaną zapisane w budżecie projektowym, a następnie wysłane do systemu ERP zgodnie z ustalonym przez firmę planem kont. Dobrze wdrożony moduł księgowy odciąży zespół księgowy i pozwoli między innymi na szybkie księgowanie kosztów i automatycznie generowanie deklaracji VAT.
Zarządzaj zasobami – materiałami, maszynami i ludźmi
Wyniki finansowe zależą od doświadczenia kierownika projektu, oraz od umiejętności zapanowania nad całą logistyką prowadzonej inwestycji. Wsparciem dla kierownika będzie system ERP zintegrowany z platformą Connecto.
Mając dostęp do platformy Connecto stworzy harmonogram zakupów lub zapotrzebowanie materiałowe dla działu zakupów. Pracownik odpowiedzialny za zakup i dostawy materiałów na budowę szybko porówna obecne zapotrzebowanie z faktycznymi stanami magazynowymi i podejmie decyzję o szybkim zamówieniu w zaufanej hurtowni lub rozpisaniu zapytania ofertowego do dostawców.
Dedykowana aplikacja na urządzenia przenośne zintegrowana z systemem kadrowo-płacowym usprawni rozliczanie czasu pracy w podziale na poszczególne zadania i projekty. Informacje te mogą posłużyć również do obciążenia budżetów projektów w taki sam sposób jak robią to dokumenty kosztowe.
Wybierając moduł narzędziowni możemy zarządzać sprzętem ciężkim, flotą samochodową czy elektronarzędziami. Wynajęcie maszyny może generować koszty, które zasilą nasz budżet dodatkowymi informacjami, a specjalne funkcje modułu takie jak harmonogram, rezerwacje czy powiadomienia o zbliżających się badaniach pozwolą na lepsze zarządzanie zasobami.