Jak wybrać dobry program dla firmy budowlanej

Jak wybrać dobry system ERP dla budownictwa

Na Polskim rynku systemów ERP znajdziemy mnóstwo propozycji systemów do zarządzania firmą od strony finansowej, kadrowej, magazynowej i produkcyjnej. Na palcach jednej ręki jednak policzymy rozwiązania skierowane bezpośrednio dla firm budowlanych.

Specyfika przedsiębiorstwa z tej branży wymaga od systemu znacznie więcej niż może zaoferować zwykły system ERP. Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze?

Zapanuj nad wynikiem finansowym projektów i przedsiębiorstwa

Głównym powodem wdrażania nowego systemu ERP w firmie budowlanej jest uzyskanie bardziej szczegółowej i dokładnej informacji na temat zaangażowania kosztowego na projektach, oraz w skali całego przedsiębiorstwa. Najlepszym rozwiązaniem w tym momencie jest usprawnienie procesu pozyskiwania informacji o kondycji finansowej firmy za pomocą wdrożenia modułu elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych.

Rozliczenie faktury kosztowej pod budżety
fot. Rozliczenie faktury kosztowej pod budżety

Obieg faktury kosztowej pozwoli na przyśpieszenie procesu dekretacji i akceptacji dokumentów kosztowych co usprawni współpracę z dostawcami i podwykonawcami, a informacje wprowadzone w jego toku zostaną zapisane w budżecie projektowym, a następnie wysłane do systemu ERP zgodnie z ustalonym przez firmę planem kont. Dobrze wdrożony moduł księgowy odciąży zespół księgowy i pozwoli między innymi na szybkie księgowanie kosztów i automatycznie generowanie deklaracji VAT.

Zarządzaj zasobami – materiałami, maszynami i ludźmi

Wyniki finansowe zależą od doświadczenia kierownika projektu, oraz od umiejętności zapanowania nad całą logistyką prowadzonej inwestycji. Wsparciem dla kierownika będzie system ERP zintegrowany z systemem Connecto DMS.

Mając dostęp do platformy DMS stworzy harmonogram zakupów lub zapotrzebowanie materiałowe dla działu zakupów. Pracownik odpowiedzialny za zakup i dostawy materiałów na budowę szybko porówna obecne zapotrzebowanie z faktycznymi stanami magazynowymi i podejmie decyzję o szybkim zamówieniu w zaufanej hurtowni lub rozpisaniu zapytania ofertowego do dostawców.

Dedykowana aplikacja  na urządzenia przenośne zintegrowana z systemem kadrowo-płacowym usprawni rozliczanie czasu pracy w podziale na poszczególne zadania i projekty. Informacje te mogą posłużyć również do obciążenia budżetów projektów w taki sam sposób jak robią to dokumenty kosztowe.

Wybierając moduł narzędziowni możemy zarządzać sprzętem ciężkim, flotą samochodową czy elektronarzędziami. Wynajęcie maszyny może generować koszty, które zasilą nasz budżet dodatkowymi informacjami, a specjalne funkcje modułu takie jak harmonogram, rezerwacje czy powiadomienia o zbliżających się badaniach pozwolą na lepsze zarządzanie zasobami.


Chcesz wiedzieć więcej?

Umów się na spresonalizowaną prezentację oprogramowania !

Umów się teraz